Wednesday, June 23, 2010

Sunbonnet Sue Zippy Pouch

Sunbonnet Sue Zippy Pouch ni saya sengaja buatkan untuk kak zai. Nak cuba guna semula mesin jahit yang dah lama saya tinggalkan setelah memiliki janome 2049 tu. Sekarang ni janome tu saya letakkan di pejabat encik abang... So kalau datang2 kat ofis tu tak delah macam ayam kena tungau!! hahaha..


Inilah rupanya sunbonnet sue zippy pouch tu dari luar. saya jahit guna mesin singer yang lama tu. itulah mesin jahit pertama yang saya ada. encik abang yang beriya belikan. agaknya kesian tengokkan saya yang tak tahu apa nak dibuat kat rumah (diwaktu lapang). jahitannya tak berapa kemas sebab baru belajar2 nak menggayakan mesin tu.


Ini rupanya dari sebelah dalam. tak ada poket pun. kosong aje, tapi bolehlah kalau setakat nak diletakkan kunci kereta dan handphone di dalamnya. harap kak zai suka.


Inilah rupanya mesin jahit saya yang lama tu. memang tak pernah digunakan pun semenjak dibeli. Guna masa 'sesi percubaan' untuk 'mengesahkan' yang ianya boleh digunapakai setelah dibeli. lepas tu terus simpan sehinggalah ia digunakan semula untuk jahit sunbonnet sue zippy pouch tu. daa...


8 comments:

  1. salam,

    cantik n cute pouch tu. Hihi..mesin tu manual ke atau guna letrik? dulu pun, mesin tu lah buat jahit langsir rumah. sakit belakang dibuatnya. pastu bila putus tali..huhu, berzamanlah nak siapkan langsir..hihi.

    ReplyDelete
  2. thanks ayu. mesin tu guna letrik. asalnya beli memang manual. pastu x larat nak kayuh, tu yang terpaksa 'letrikkan' dia. hehehe..

    ReplyDelete
  3. saya suka mesin jahit lama macam ni. tapi of course la kena pasang motor/letrik. nak ambik mesin jahit lama mama di kampung tapi tak larat nak angkat sekali dgn meja besi tu, apartment kami pulak jenis walk up apt.*sigh*

    ReplyDelete
  4. kat rumah pun ada mesin ni je, tp still tak pakai pon...hahaha..btw, ctk kak pouch tu

    p/s- jm xchge linkk
    http://nadzmade.blogspot.com
    thanks!

    nad,
    ;0

    ReplyDelete
  5. nice blog... Jemput ke blog sy n xchanged link..

    Blog Sew Addict~by Fizan

    http://fizanwanpani.com/sew-addict/

    jemput singgah ya..

    ReplyDelete
  6. > durra, adrenalin n fizan

    thanks 4 dropping by ladies!!!

    ReplyDelete
  7. cik aimila.. suka mesin tu.. mcm saya punyer jer..hehe... ;)

    label aimila kat pouch tu siapa buatkan ek? teringin nak label jugak... ngeh ngeh...

    ReplyDelete
  8. > mamadaniel

    label tu blh tmpah kat sini
    "http://purple-dungeon.blogspot.com/"
    kat side bar saya pun ada..."namaku zubaidah". gi kat situ ehhh..

    ReplyDelete