Thursday, February 17, 2011

Recap..

Terbelek2 gambar yg masih bersisa dlm hard disk computer, tiba2 muncul pulak idea nak menghimpunkannya. Maka lahirlah ia dalam rupabentuk yang sebegini...

Tak banyak yg boleh dihimpunkan pun sbb mmg tak banyak hasil 'kerastangan' yg dihasilkan. Maklumlah waktu amat terbatas. Kadang2 terfikir jugak alangkah bagusnya kalau dalam satu hari ada lebih drpd 24 jam. tp sy rasa kalau muncullah saat itu pun kita semua mungkin dah tak ada di dunia yang fana ni kan?? Kiamat le jwbnya.

Just nak share a few stories. Seperti sedia maklum, sewing and crafting are truly my passion. Hanya org2 yg ada dlm kasut kita je yg mengetahui bahawa betapa BESTNYA MENJAHIT ni kan?? and because of that, I have attended a few classes just to improve my sewing skills. From that few classess I got a chance to meet new people, new set of friends and totally new environment.

Guess what?? I feel so grateful being around the new set of friends and that of totally new environment!! Hey!! They are happy and they are really contented on their life. Dulu2 saya sering juga mengeluh tentang itu dan ini..walaupun hal tu adalah hal yg remeh temeh. 'Kawan2 baru' mengajar saya tentang 'kehidupan'. Kehidupan dari perspektif yang berbeza!! Mereka sangat gembira walaupun hanya memiliki kain pasang utk dibuat baju kurung yang di beli di "Sakan"(org Kuantan mungkin tahu kewujudan "Sakan" ni). Dan saya hanya menyedari tentang kewujudan "sakan" melalui 'kawan2 baru' saya ni. Saat itu saya semakin mengakui bahawa "Money Can't Buy Happiness". Saya bersyukur kerana Allah mempertemukan sy dgn kawan2 yg sentiasa mengingatkan saya bahawa hidup ini adalah sementara dan destinasi kita yang kekal adalah 'di sana'.

Will update few things that I made during those classess later yer!!!

2 comments:

  1. comel2 semuanya hasil tangan aimila.. especially stitchery gmbr bunga2 tu & wallet (buttercup?).. suka...

    bestnyer gi kelas menjahit.. menambah ilmu, menambah sahabat.. kat internet pun dapat sabahat baru walaupun blom pernah bertentang mata.. chewah!!

    ReplyDelete
  2. hasil jahitan akk memang cantik :)

    aa..dah lama takdgr cerita kraftangan akk ni.

    ReplyDelete