Tuesday, February 8, 2011

Sew n Swap

berjaya menyertai 'sew n swap' project yg di'hos'kan oleh zura hari tu. Due datenya pd 31/12/2010 yg lalu tetapi sy (tanpa dirancang & tanpa diduga) terpaksa membuat due date saya sendiri. hehehe..spt yg tlh dinyatakan sblm ni (bagai jatuh ditimpa tangga), mesin jahit dan laptop sy kedua2nya terpaksa dihantar utk 'rawatan' di rumah sakit yg berdekatan. ironically nya ia berlaku serentak!!! huhu..berpeluh dan tak tidur mlm sy dibuatnya sbb terkenangkan 'hutang piutang' sy pd rakan 'swap' dan juga rakan "BOM" saya... Minta maaf pd mereka semua yerr..

dipendekkan cerita, rakan 'swap' saya ialah si manis liza 'iro-iro' tu. hop on to her site yerr.. saya jahitkan untuknya 'lunch-tote-bag' dan juga pincushion. saya peroleh tutorial lunch-tote-bag tu dari sini.



Lunch tote bag & Pincushion

liza ada b'tanya dari mana sy dapatkan fabrik lunch tote bag tu. honestly i have no idea where to get the fabric..sebabnya fabrik tu adalah pemberian kakak sepupu kepada saya. dah lama fabrik berada dlm simpanan saya dan fabrik tu juga merupakan one of my favourite. di alam maya ni pun hari tu sy pernah ternampak fabrik yang sebegitu tapi dah tak ingat di mana. kalau ada kawan2 yg sudi berkongsi di mana boleh didapati fabrik yg mcm tu sila tinggalkan jejak di sini yer..


Terketar2 tangan nak membuatnya. bermacam2 perkara berlegar di fikiran pd masa tu. dah lah dah terlepas due date, lepas tu my swap partner pun can be considered as professional whereas myself is neither ameteur nor professional!! haih...(dalam hati : tu lah gatal sangat nak join 'swap2' nih).


take it easy!!

apapun saya bersyukur kerana telah berjaya melunaskan segala hutang piutang saya. and many thanks to zura for her big effort in conducting this swap thing.

bila ada kelapangan nnti saya akan update kan entry pasal BOM saya pulak yer..

3 comments:

  1. Beautiful! Berbaloi cik liza tunggu tau hehe...takpe lewat pun aimila asalkan siap...major LOVE for that pincushion! I suka log cabin ala2 pink penguin tu tapi baru buat 1 for myself ekeke...thanks so much for taking part dear :)

    ReplyDelete
  2. zura, malu sbb x dpt menepati waktu. smpai sekarang masih tak hilang lagi rasa malu tuh..
    log cabin pincushion tu kalau dah termula buat sekali, pasti nak buat lagi dan sy pun ada buat satu utk diri saya sendiri. huhu..dan masih nak buat lagi!!!arrggghhh

    ReplyDelete
  3. aimila.. kata jer x pro.. bila tengok final product..pergh.. ini lebih dari pro nih.. cantik la beg & pin cushion tu.. jahitan aimila mmg kemas..

    ReplyDelete